Vitamíny – jak poznat, že vám v těle chybí?

Lidské tělo funguje jako dobře promazaný stroj – pokud je však všechno v pořádku. Když však chybí nějaký vitamín nebo důležitá živina, tělo strádá. Aby to dlouho netrvalo, snaží se tělo nějakým způsobem upozornit, že je něco špatně. Jsou to možná drobnosti, které často lidé ignorují a nevidí, ale když je začnete vnímat, může to být klíč k tomu, jak si pomoci.

Správná výživa je důležitá

Správná výživa je pro lidské tělo klíčová. Bez ní totiž můžete přibírat na váze, mít zdravotní problémy a podobně. Když navíc chybí vitamíny, může to mít negativní dopad na tělo a zdraví obecně. Tělo upozorňuje jednoduchými signály. Jaké to mohou být? Co všechno vám může naznačovat, že máte problémy s nedostatkem vitamínů?

Problémy s psychikou

To konkrétně naznačuje nedostatek vitamínu C. Duševní pohoda staví na spoustě věcí, například na tom, jak jste na tom se stresem, s náladovostí, ale například také s nedostatkem vitamínu C. Můžete být často nemocní, protože imunitní systém není to pravé ořechové. Konzumujte grepy, citrony, pomeranče, špenát, papriky a podobně.

Bolesti kostí

Silné bolesti kostí nejsou vůbec nic dobrého, jsou signálem nedostatku vitamínu D. Tento vitamín je nutný pro správný vývoj kostí, pomáhá udržovat vápník a fosfor v krvi. Nedostatek vitamínu tohoto typu je typický pro starší jedince. Hlavním zdrojem vitamínu D je sluneční záření, můžete jej najít také v tučných rybách, mléku nebo v játrech.

Problémy s pokožkou

To zase může naznačovat chybějící vitamín A. pokožka není až tak pružná, viditelně chřadne, jsou víc vidět vrásky a podobně. Kromě problémů s pokožkou může nedostatek vitamínu A mít vliv také na zhoršující se zrak. Konzumujte rybí tuk, špenát, zelí nebo mrkev.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*