Zdá se vám tvrzení, že jsou pěkné webové stránky důležité pro úspěch firmy, samozřejmé? V tom případě to vidíte z té správné strany. Jenže jsou na světě i lidé, kteří tohle ještě moc nechápou.
Stále více a více firem se snaží budovat svou image na internetu a do budoucna bude tento trend nejspíš jen pokračovat. Internetové stránky sice nejsou ničím tak úplně novým, ale je pravda, že veřejnost k nim dříve určitě nebyla tak kritická jako dnes. Dobrých webů je spousta, a proto je stále těžší mezi nimi vyniknout.
Lidé webu, na nějž zamíří, věnují daleko kratší pozornost než dříve. Četné výzkumy ukazují, že když člověk na webu nenajde to, co hledá, do 20 sekund, podívá se raději na jinou stránku. A jak tedy na to, aby uživatel skončil právě na vašem webu? Zajímat by vás měly zejména tři faktory.
1. SEO
Možná začínáme trochu od konce, protože SEO (optimalizace pro vyhledávače) se řeší obvykle u již hotových webů, nicméně má obrovský vliv na to, kolik lidí na stránkách skončí. Tvorba webu, u něhož nebude provedeno aspoň základní SEO, téměř nemá smysl, protože zůstane ukrytý někde v hlubinách internetu. Vyhledávače si ho nikdy nevšimnou a nenabídnou ho uživatelům. Každému vyhledávači musíte totiž říct, že web existuje, a vysvětlit mu v jeho jazyce, proč by právě tyto stránky měl ukazovat lidem.
2. Atraktivnost
Když lidi dostanete na svůj web, rozhodně ještě nemáte vyhráno. Druhým úkolem je udržet je tam. Pravidlo, že na hezčí věci se díváte déle, platí ve všem a webový svět není výjimkou. Na hezkých webech lidé zůstávají déle, z těch škaredých se rychle přesouvají jinam.
3. Uživatelská přívětivost
Jak už bylo řečeno výše, pro lidi je prioritou najít co nejrychleji informaci, již hledají. Proto by designéři měli dodržovat určité webové zvyklosti a tvořit logicky uspořádané stránky. Obzvlášť důležité, v dnešním světě plném smartphonů a tabletů, je mít responzivní web, který se zobrazí pěkně na zařízeních s různou velikostí displeje.
Odborníci všechno tohle ví, ale víte to i vy? Nakódovat webovou stránku dnes umí spousta lidí, ale ne všechny výsledky stojí za to. Nenechte se opít rohlíkem!
Leave a Reply