Jak a kde koupit webové stránky?

V dnešní době je čím dál tím populárnější obchodovat s webovými stránkami a vydělávat jejich pomocí slušné částky. Rostoucímu zájmu o toto podnikání odpovídá i stoupající počet portálů na internetu, kde můžete nakoupit a prodat webovky všech možných typů a zaměření. Nejznámější je určitě webtrh.cz. Má širokou uživatelskou základnu a tím pádem výdělky z prodeje stránek zde bývají nejvyšší. Velký počet uživatelů ovšem může být i problémem. Na webtrhu se bohužel pohybuje hodně podvodníků.

Narazíte na spoustu nesmyslných aukcí, zbytečně předražených webů, ceny neodpovídající hodnotě prodávané stránky a také plno nabídek na přivýdělek v IT službách za směšné částky, za které by žádný rozumný programátor nebo webmaster nepracoval. Proto se doporučuje využít některý z alternativních serverů na prodej stránek, jako je například webaukce.eu, webfair.cz, web-revolution.cz nebo webdeal.cz, které sice nemají tak široký okruh uživatelů, ale můžete více důvěřovat prodejcům webovek.

Prodávané stránky, které vás zaujaly, je potřeba pečlivě prověřovat. Všeobecně platí, že cenu posuzujeme podle zaměření webu, cílové skupiny, návštěvnosti, originality, systému, obsahu, designu, atraktivnosti domény, výdělků webu a nákladů na provoz serveru. Dobré je také nechat vyhledávač ověřit telefonní číslo a email osoby, od které stránku kupujete. (Email a telefon vám ukáží mnohem více o člověku, než když prověřujete pouze jméno.) Následně zadat do vyhledávače i doménu, co uvažujete koupit. Uvidíte tak nejlépe, jaké stránky odkazují na váš budoucí web a v jakém světle je prezentován.
Lidé často zapomínají do kupní smlouvy napsat některé z níže uvedených bodů. To má za následek neúplnou kontrolu nad webem a je také možné, že pokud tyto body opomenete, přijdete o své peníze úplně. Jedná se o:
1. licenční smlouvy k autorským dílům – logo či logotyp, webdesign, programátorské práce i obsah
2. grafický manuál k logu či logotypu, designu
3. závazky webu a prodejce
4. písemná dokumentace ke zboží, pokud je součástí prodeje
5. veškeré přístupové údaje – hesla k hostingu, hesla a adresy k administraci apod.
6. seznam SEO aktivit, které už na serveru proběhly – kdy a kde (usnadní to další optimalizační kroky pro vyhledávače)
7. osobní údaje registrovaných uživatelů

Pokud vážně uvažujete o koupi internetové stránky, měli byste se připravit, že opravdu kvalitní a fungující weby neseženete levněji než rámcově činí průměrný roční nebo půlroční plat v ČR. Tady jde o zvážení každého, jestli není lepší v jeho odvětví internetového podnikání zvolit raději opačný postup. Tedy nechat stránku vyrobit, zpropagovat ji, „vychytat mouchy“ a následně prodat na aukci.

Pro menší představu, takoví velikáni jako je Facebook a Google byli odhadem oceněni na 15 a 86 miliard dolarů. Připravte se tedy, že při koupi webové stránky takříkajíc „rozbijete prasátko“. Hodně štěstí při internetových aukcích.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*