3 významné trendy, které letos určí směr e-commerce

Pandemie koronaviru ochromila světovou ekonomiku jako doposud žádná jiná krize tohoto druhu. Eshopaři však zažili nevídané žně. Oblast internetového prodeje akcelerovala rychleji než Bugatti a dařit se jí bude i letos. Jaké trendy budou vládnout? Zřejmě vás nepřekvapí, že prim sehrají nové technologie a budování vztahů se zákazníky.

1) Vzroste podíl mobilních nákupů

Doby, kdy se nakupovalo převážně přes notebooky a stolní počítače, jsou zřejmě nenávratně pryč. Provozovatelé e-shopů si nemohli nevšimnout, že v minulých letech výrazně posílil počet objednávek z mobilních zařízení – chytrých telefonů a tabletů. Nejpočetnější skupinou zákazníků, kteří preferují mobilní weby a aplikace, jsou mileniálové. Předpokládá se, že meziroční nárůst mobilních nákupů opět dramaticky vzroste.

2) Zájem o alternativní platební metody

Mnohé e-shopy již přijímají platby v kryptoměnách, jiné se na přechod k alternativním platebním metodám teprve připravují. Jisté je, že nakupující mají o pestrou paletu platebních možností velký zájem, a to především o mobilní platby jako Android Pay, Apple Pay a Samsung Pay. Vyzdvihují u nich rychlost, bezpečnost i prostý fakt, že nemusí ručně zadávat podrobné údaje.

3) Důraz na skutečné potřeby zákazníků

Zákazníci si chtějí nákupy vychutnat od prvního načtení stránky až po závěrečné hodnocení nákupu. Nenamítají nic proti tomu, kdy jim eshop v rámci pravidelného newsletteru nabízí produkty na míru – a zakládají si na vysoké úrovni zákaznické podpory.

Pokud svým klientům nabídnete skutečný zážitek namísto prachobyčejného nakupování, zlepšíte jejich retenci. Bez vhodně zvoleného CRM řešení, které vám zároveň poslouží i jako nástroj pro řízení projektů, to ale nepůjde. Vyzkoušejte třeba český eWay-CRM. Na 30 dní ho můžete používat v plné verzi zcela zdarma.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*